ЧЕСТ
/кино новела/
*сюжетът е вдъхновен от Г. Г. Маркес
Минутаж: 29 минути
Сценарист: Борислав Костов
Съсценарист: Алид Арванит
Драматургичен консултант: Олга Маркова
Режисьор: Борислав Костов
Оператор: Христо Генков
Продуцент: Каролина Димитрова
2025
ЕПИЗОД 1
ИНТ; ДЕН; ОБЛ. СТАРА ЗАГОРА; СЕЛО МОГИЛА
Обличат ромска булка – РОЗА, от калайджийски род, за пазара на булки навръх Тодоровден в с. Могила. Детайли.
НАЧАЛНИ НАДПИСИ НА ФИЛМА.
РОЗА е красива, снежно бяла, почти като ангел, мълчалива, с безизразни очи.
ЗАТЪМНЕНИЕ. ЗАГЛАВИЕ – „ЧЕСТ“.
ЕПИЗОД 2
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; НДК; УЛ. РАКОВСКИ
DACIA, тип джип, със Старозагорска регистрация, излиза от подлеза на НДК, завива, поднасяйки с висока скорост по ул. Раковски.
ЕПИЗОД 3
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ. РАКОВСКИ; АВТОМОБИЛ DACIA
В DACIA-та има трима роми - баща РОКО, сина му СИЛВЕСТЪР и жениха АМБЕЦА. Бащата РОКО шофира колата, а АМБЕЦА е седнал до него.
АМБЕЦА
Настъпи!
РОКО
Има ограничение.
АМБЕЦА
Знаеш ли къв ограничител щ-ти дам?!
СИЛВЕСТЪР(към АМБЕЦА)
Не се ежи!
РОКО спира рязко колата.
РОКО(към АМБЕЦА)
Искаш ли да караш ти?!
АМБЕЦА
Слизай!
Двамата слизат от колата, разменят си местата. АМБЕЦА сяда на шофьорското място, запалва колата. Колата потегля и изгасва, така няколко пъти.
РОКО
Айде, бе тарикат, нали даваше много зор?!
АМБЕЦА
Млъкни, бе мангал!
РОКО гледа невярващо, излиза от колата. СИЛВЕСТЪР ги наблюдава от задната седалка.
РОКО
Слизай!
АМБЕЦА слиза яростно от колата. С бързи крачки от задната врата на колата излиза СИЛВЕСТЪР, който хваща АМБЕЦА през кръста и ръцете, спира го преди да е стигнал до РОКО – баща му.
РОКО
Ти мангал ли ми каза?
АМБЕЦА
Ти глух ли си?!
СИЛВЕСТЪР(държейки АМБЕЦА)
Амбец, по-кротко!
РОКО удря на АМБЕЦА цигански шамар. РОКО бърка в задния десен джоб на панталона си, вади нож тип пеперуда, разгъва я.
АМБЕЦА
Ще те заколя като коч!
(към СИЛВЕСТЪР)
Пусни ме!
СИЛВЕСТЪР(крещи)
Аре, стига цигански номера!
РОКО
Укроти се!
РОКО стиска ножа в дясната си ръка, приближава се към АМБЕЦА, който го гледа с ярост.
АМБЕЦА
Аре, давай, нещастник такъв!
После баща ми ще ви затрие всички.
Даде ми дърта булка за три хиляди евро, които дори не покриват дълговете на тъпия ти син към баща ми.
СИЛВЕСТЪР стиска с всичка сила АМБЕЦА през кръста. АМБЕЦА изкрещява от болка.
СИЛВЕСТЪР
Кой е тъп, бе нещастник?
РОКО
Силвестър, пусни го!
СИЛВЕСТЪР клати глава неодобрително.
РОКО
Пусни го, ти казвам!
СИЛВЕСТЪР пуска АМБЕЦА, гледа с ненавист и омраза към него. Баща му го поглежда за части от секундата, после се обръща към АМБЕЦА.
РОКО
Ако още един път кажеш нещо за Роза,
ще те размажа. За нея искам най-доброто!
А ти се оказа пореденото келеме.
Досега с мъж не е била...
разбираш какво ти казвам, нали?!
АМБЕЦА
Сигурно е ялова, затова на мене я натресохте!
РОКО(сочи го с пръст)
Още една дума...
СИЛВЕСТЪР
Влезте в колата, има камери!
РОКО(към АМБЕЦА)
Влизаш в колата, докато не намерим Роза!
АМБЕЦА
Няма да се излагам пред фамилията!
РОКО
Значи искаме едно и също нещо.
Защо трябва да се правим на цигани?!
АМБЕЦА тръгва напред, разминава се с РОКО, удряйки нарочно рамото си в неговото. РОКО се обръща рязко към АМБЕЦА. В този момент АМБЕЦА изважда пистолет иззад гърба си, насочва го към лицето на РОКО.
АМБЕЦА
Влизай в колата!
И не ме предизвикавай.
РОКО и СИЛВЕСТЪР влизат в колата. АМБЕЦА прибира пистолета зад гърба си под ризата, влиза в колата.
ЕПИЗОД 4
ИНТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ. РАКОВСКИ; АВТОМОБИЛ DACIA
РОКО сяда на шофьорското място. АМБЕЦА сяда до него, а СИЛВЕСТЪР отзад.
АМБЕЦА
Силвестър, телефона!
СИЛВЕСТЪР изважда телефона от джоба на панталона, на който се вижда приложение с тракер, който следи друг субект.
АМБЕЦА
Изгубихме ли я?
СИЛВЕСТЪР
Около километър пред нас.
Колата потегля.
ЕПИЗОД 5
ИНТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
На бара един до друг са седнали ТОДОР и СЕВДА. Той е втренчен в букет от три рози, сложени легнали на бара пред тях. СЕВДА гледа към отворена кутийка с пръстен в нея. Затваря кутийката, отмества я вляво към ТОДОР.
СЕВДА(гледайки напред)
Не си го представям.
ТОДОР
Мхм.
СЕВДА поглежда към барманката МАРИАНА.
СЕВДА
Мариана, сложи ги в нещо, да не изсъхнат.
МАРИАНА поглежда към ТОДОР, той кимва одобрително. МАРИАНА взима розите, обръща се с гръб към СЕВДА и ТОДОР.
СЕВДА
Съжалявам...
(обръща се с лице към него)
Чуваме се.
ТОДОР
Чуваме се.
СЕВДА облича палтото си, поглежда към МАРИАНА, усмихва се, излиза от заведението. МАРИАНА оставя в огромна чаша с вода трите рози на бара, сипва уиски в чаша, слага две ледчета, подава я на ТОДОР.
МАРИАНА
Ще те потърси.
ТОДОР
Мхм...
ТОДОР изважда пръстена от кутийката, слага го в джоба на дънките си. С едно движение изхвърля кутийката в близкото кошче зад бара. Взима чашата с алкохол, излиза извън бара.
ЕПИЗОД 6
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ. РАКОВСКИ; СРЕЩУ ТЕАТЪР „БЪЛГАРСКА АРМИЯ“
Мерцедес, тип пура със Старозагорска регистрация, се движи бавно по ул. Раковски. На таблото датчика за гориво показва 0. РОЗА прави тласък напред с тялото си към волана няколко пъти. Колата спира. РОЗА продължава с тласъците. Отчаяна тя опитва да излезе през шофьорското място, но минават твърде много коли. Объркана, изплашена, излиза отдясно през мястото до шофьора, изпълзява на колене. Телефонът й пада между седалките, опитва се да го вземе, но не успява. На излизане воалът й се закача за вратата, която остава отворена. Косата се изпуска от воала, пада на гърба й дебела сплетена плитка – снежно руса.
ЕПИЗОД 7
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
ТОДОР е пред бара. Около него има тълпа от хора, някои се ръкуват с него, други му казват „Наздраве“. Той не чува думите им. ТОДОР избягва погледи, чувства се неловко. Поглежда към питието в ръката си, оставя чашата на един от външните барове.
ЕПИЗОД 8
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; ГРАДИНКА „КРИСТАЛ“; ДОЛЧИНКА
РОЗА е зад дървото в долчинката на Кристал. Събува припряно и с погнуса черните си лачени обувки, белите чорапи, част от дрехите си разкъсва. Те падат на земята, тя ги тъпче с босите си крака. РОЗА остава само по пелерина.
ЕПИЗОД 9
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; ГРАДИНКА „КРИСТАЛ“; ДОЛЧИНКА
ТОДОР слиза по тревата в долчинката на Кристал. Объркан е, опитва се да бъде смирен със себе си. Обикаля напред-назад. Спира на място, бърка в джоба на дънките си, изважда пръстена. Гледа го измежду пръстите си.
ТОДОР(имитира СЕВДА)
„Не си го представям“.
Ми недей си го представя!
Изхвърля го с всичка сила посока дърво в края на долчинката. Тръгва да излиза от малкото плато, спира се, обръща се, гледа към дървото. Оглежда се сякаш някой може да го е видял. Тръгва плахо към дървото. Продължава да се оглежда неловко. Кляка рязко, опипва с длани тревата.
ТОДОР(с ирония)
Честит имен ден, Тошка!
Изведнъж погледът му се спира върху изплашената РОЗА, клекнала и трепереща. Неловка ситуация.
ТОДОР
Здравей!
РОЗА се дърпа рязко назад.
ТОДОР
Аз, такова... по принцип не лазя...
ама ми се наложи...
Той вижда дрехите под нея и босите й нозе, а тя е само по пелерина.
ТОДОР
Добре ли си?
РОЗА се стряска, дърпа се рязко назад. ТОДОР вдига ръка, подава й я.
ТОДОР
Тодор.
РОЗА прилепя колене към гърдите. Продължава да трепери още по-изплашена. ТОДОР прави жест към нея с ръка.
ТОДОР
Няма да те нараня.
Стой тук!
ЕПИЗОД 10
ИНТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
ТОДОР нахлува в бара.
ТОДОР(към МАРИАНА)
Дай ми палтото си!
МАРИАНА
За какво ти е?
ТОДОР
Дай ми го!
МАРИАНА се навежда и подава палтото на ТОДОР. Той го грабва от ръцете й, излиза от заведението.
ЕПИЗОД 11
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; ГРАДИНКА „КРИСТАЛ“; ДОЛЧИНКА
ТОДОР минава зад РОЗА, загръща я с палтото на МАРИАНА. РОЗА потреперва. Той я повдига леко, вижда захвърлените й обувки, подава й ги. РОЗА ги отскубва от ръцете му, хвърля ги на поляната пред тях. Чуват се спирачки. РОЗА вижда, че на ул. Раковски спира DACIA-та на РОКО. Тя прави няколко крачки назад, тръгва към изхода близо до камъни, тип „Морени“. Нещо просветва в очите на ТОДОР. Той поглежда в краката си, вижда пръстена, навежда се, взима го, слага го в дънките си. Обръща се към РОЗА, вижда, че тя е излязла от долчинката, в средата на парка е. Той хуква подире й. Настига я, хваща я през кръста. Тя се отскубва. ТОДОР я изпреварва, застава пред нея.
ТОДОР
Виж, не знам какво ти се случва...
искам само да помогна. Довери ми се!
ТОДОР й подава дясната си ръка, РОЗА гледа в ръката му, колеблива е. Той взима ръката й, тръгват с бързи крачки към бар „Кристал“.
ЕПИЗОД 12
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ.РАКОВСКИ; СРЕЩУ ТЕАТЪР „БЪЛГАРСКА АРМИЯ“
DACIA-та, е спряла зад Мерцедеса, тип пура, на ул. Раковски, срещу Театър „Българска армия“. Тримата роми излизат от колата, виждат воалът, който се вее от вятъра на отворената врата до шофьорското място на Мерцедеса.
ЕПИЗОД 13
ИНТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
ТОДОР и РОЗА влизат в бар „Кристал“. Той я държи за ръка, РОЗА е смутена. ТОДОР се провиква към МАРИАНА.
ТОДОР
Затваряй!
МАРИАНА(недоумяващо)
Моля?!
ТОДОР
Спирай музиката и заключвай!
ЕПИЗОД 14
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ.РАКОВСКИ; СРЕЩУ ТЕАТЪР „БЪЛГАРСКА АРМИЯ“
АМБЕЦА влиза рязко в Мерцедеса откъм шофьора, оглежда пространството.
АМБЕЦА(провиква се)
Силвесър, набери я!
СИЛВЕСТЪР вади телефона си, набира номера на сестра си. Телефонът на РОЗА, паднал между седалките звъни, АМБЕЦА го взима, излиза от колата. Доближава се до РОКО на бордюра, оглежда пространството. По средата на долчинката на Кристал вижда лачените обувки на РОЗА. АМБЕЦА подава телефона на РОЗА в ръцете на РОКО.
АМБЕЦА
Закарай колата на баща ми.
Със Силвестър ще останем.
Моли се да я намерим.
РОКО влиза в колата. АМБЕЦА и СИЛВЕСТЪР влизат в долчинката на Кристал. АМБЕЦА се навежда, взима обувките, подава ги на СИЛВЕСТЪР.
ЕПИЗОД 15
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ.РАКОВСКИ; СРЕЩУ ТЕАТЪР „БЪЛГАРСКА АРМИЯ“
РОКО сяда на шофьорското място в Мерцедеса. Опитва се да запали колата, вижда датчика за гориво, който е на 0. Излиза от колата, отива до DACIA-та, отваря багажника, изважда празна туба и маркуч.
ЕПИЗОД 16
ИНТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
МАРИАНА спира музиката. В този момент влиза ПЕТЯ, съдружник на бара.
ПЕТЯ
Какво се случва?!
ТОДОР
Затваряме.
ПЕТЯ
Що?
ТОДОР(към МАРИАНА)
Направи й чай.
(към сервитьорката СПАСИ)
Спаси, обличай се и тръгвай!
СПАСИ
Отвън има много хора.
ТОДОР
Тръгвай!
СПАСИ
А чашите...?
МАРИАНА
Ще ги прибера.
ТОДОР бърка в портфейл, подава 100 лв на СПАСИ. Тя ги взима.
СПАСИ
Да събера поне пепелниците...?
МАРИАНА
Кажи на хората отвън да се разотиват.
Затваряме.
МАРИАНА подава якето и чантата на СПАСИ, тя ги взима, излиза от заведението.
ПЕТЯ
Коя е тая?
ТОДОР
Нещо за вежливост да си чувала?!
ПЕТЯ(с ирония)
Кое е това създание?!
ТОДОР
Нямам представа.
ПЕТЯ поглежда към РОЗА, поглежда и към МАРИАНА.
ТОДОР
Заключвайте!
ТОДОР внимателно, подкрепяйки РОЗА я слага на стол до бара. МАРИАНА заключва вратата към двора, тръгва и към главния вход. В този момент влизат АМБЕЦА и СИЛВЕСТЪР, който държи лачените обувки на РОЗА. ТОДОР ги забелязва. Вратата се хлопва зад тях. АМБЕЦА се усмихва ехидно към РОЗА. Тя става от стола, обляга се с гръб към гърдите на ТОДОР. МАРИАНА и ПЕТЯ пристъпват назад.
ТОДОР
Влезте зад бара!
МАРИАНА и ПЕТЯ влизат зад бара. МАРИАНА натиска паник бутона изпод касата. Всички се гледат с напрежение помежду им.
ЕПИЗОД 17
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ. РАКОВСКИ; СРЕЩУ ТЕАТЪР „БЪЛГАРСКА АРМИЯ“
РОКО е напъхал маркуч в резервоара на DACIA-та, всмуква от маркуча, изплюва бензин. Оглежда се, слага маркуча в тубата.
ЕПИЗОД 18
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
АМБЕЦА(към РОЗА; на ромски)
Ела тука!
РОЗА хваща ръцете на ТОДОР за китките.
ТОДОР
Излезте от заведението!
Двамата роми гледат към ТОДОР и РОЗА. ПЕТЯ отваря чекмеджето под касата, изважда спрей за самозащита. АМБЕЦА пристъпва бавно напред, свива пръстите към дланта си с жест към РОЗА.
АМБЕЦА(на български)
Ела, ма...
ПЕТЯ вдига спрея към ромите с треперещи ръце.
ПЕТЯ
Излезте!
ТОДОР поглежда ПЕТЯ. АМБЕЦА вижда спрея, засмива се. СИЛВЕСТЪР поглежда към задната част на ризата на АМБЕЦА, където се вижда дръжката на пистолета.
ПЕТЯ
Разкарайте се, казах!
МАРИАНА(на ромски)
Излезте от заведението!
ТОДОР и ПЕТЯ поглеждат към МАРИАНА с недоумение.
АМБЕЦА(към МАРИАНА; на ромски)
Това е съпругата ми.
Пуснете я!
МАРИАНА(на ромски)
Всеки момент ще дойде СОТ.
Излезте от заведението!
СИЛВЕСТЪР пристъпва напред, гледайки към РОЗА. Оставя обувките пред нея.
СИЛВЕСТЪР(на ромски)
Сестричке... обуй се, моля те!
РОЗА го поглежда, насълзяват й се очите. Вдига погледа си към АМБЕЦА, който я гледа с ненавист. Тя рита обувките пред себе си към него, минава зад гърба на ТОДОР, хваща го през раменете.
МАРИАНА(към СИЛВЕСТЪР)
Страх я е, не виждаш ли?!
Остави я!
РОЗА се вкопчва през кръста на ТОДОР.
СИЛВЕСТЪР
Роза, добре ли си?
ТОДОР
Разкарайте се!
АМБЕЦА поглежда изпод вежди ПЕТЯ и ТОДОР. АМБЕЦА бърка с дясната ръка под ризата си, хваща дръжката на пистолета. В този момент се чува сирена на СОТ. СИЛВЕСТЪР дърпа АМБЕЦА за ръката.
АМБЕЦА(на ромски)
Ще се върнем.
АМБЕЦА се изплюва на земята. Двамата със СИЛВЕСТЪР излизат от заведението.
РОЗА все така се е вкопчила в кръста на ТОДОР.
ТОДОР(към ПЕТЯ)
Остави спрея под бара!
ПЕТЯ оставя спрея под тезгяха на бара, слага двете си ръце върху бара, навежда глава, разплаква се.
ПЕТЯ
Що ме правиш на луда?!
ТОДОР
Стегни се!
МАРИАНА(прегръща ПЕТЯ)
Бъди по-мил!
ТОДОР
Съжалявам...
Но няма да я оставя
в ръцете на тия двамата.
ПЕТЯ
Ти дори не я познаваш.
ЕПИЗОД 20
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ. 6-ТИ СЕПТЕМВРИ
СОТ излиза от колата, тръгват към входа на заведението.
ЕПИЗОД 21
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР КРИСТАЛ
ТОДОР хуква към входа на бара, отваря, излиза отвън, затваря вратата.
ПЕТЯ(към МАРИАНА)
Имаш ли да ми казваш нещо?
МАРИАНА
Ако ти бях казала, нямаше да ме вземете на работа.
ЕПИЗОД 22
ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР КРИСТАЛ
ТОДОР
Имаме нов служител.
Натиснал е бутона без да иска.
СОТ-а оглеждат пространството с фенери.
СОТ-аджия 1(вдига фенер към лицето на ТОДОР)
А вие сте?
ТОДОР
Собственика.
СОТ-аджия 1
Лична карта.
ТОДОР бърка в джоба си, изважда портфейл, изважда лична карта, подава я.
СОТ-аджия 2(към Тодор)
КОД?
ТОДОР
1602
СОТ-аджия 2(по радиостанция)
Проверка, 1602.
По радиостанцията съобщават „Тодор Димитров“. СОТ-аджия 1 осветява личната карта на ТОДОР, проверява име и фамилия. СОТ-аджия 1 връща личната карта на Тодор.
СОТ-аджия 1
Заповядайте!
Двамата СОТ-аджии се отдалечават, влизат в колата.
ЕПИЗОД 23
ИНТ/ЕКСТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; УЛ. РАКОВСКИ; СРЕЩУ ТЕАТЪР „БЪЛГАРСКА АРМИЯ“
АМБЕЦА и СИЛВЕСТЪР влизат в DACIA-та. СИЛВЕСТЪР се опитва да запали колата, датчика известява, че няма бензин.
ЕПИЗОД 24
ИНТ; ВЕЧЕР; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
ТОДОР, под напрежение, влиза в бара, заключва входната врата отвътре.
ПЕТЯ
Що ги отпрати?
ТОДОР приближава до РОЗА, повдига лицето й, гледа я в очите.
ТОДОР
Тук си в безопастност!
ТОДОР помага на РОЗА да седне на стол до бара. При сядането РОЗА бута чашата с розите. Чашата се чупи на парчета под краката й на земята. РОЗА рязко кляка да събере стъклата, порязва безименния си пръст на лявата ръка на стъкло. Тя засмуква пръста си и кръвта от него.
МАРИАНА
Не се притеснявай, аз ще оправя!
РОЗА се изправя, ТОДОР поглежда към кървящия й пръст; взима салфетка от бара, слага я на пръста.
ПЕТЯ
Що ги отпрати те попитах?!
ТОДОР
Мариана, дай лепенки!
ПЕТЯ
Защо просто не ме уволниш и да приключим?
ТОДОР
Излагаш се.
ПЕТЯ
Тогава чуй мнението ми като съдружник -
това, което правиш е безумие!
МАРИАНА вади аптечка, изважда лейкопласт, заобикаля бара, превързва безименния пръст на РОЗА. ТОДОР поглежда към РОЗА, тя го гледа с навлажнени очи.
МАРИАНА
Тошка... не се занасяй с калайджиите.
ПЕТЯ
Чуй я, моля те!
ТОДОР(към МАРИАНА)
Дай ми ключа от колата!
ПЕТЯ
Ти нормален ли си?!
ТОДОР
Нещо друго имаш ли да кажеш?
(към МАРИАНА)
Дай ми ключовете!
МАРИАНА
Тодоре, пил си.
ТОДОР
Не съм. Оставих го отвън.
МАРИАНА влиза зад бара, вади ключове от кола, подава ги на ТОДОР, той взима ключовете.
ПЕТЯ
Дай ми ключовете, ще я закарам в районното.
Те ще се погрижат за нея.
ТОДОР
Стига глупости.
МАРИАНА
Тодор е прав.
ПЕТЯ
Ромео, осъзнай се! Тъкмо ни потръгнаха нещата след COVID-а.
Кво, ще зарежеме всичко ли?!
ТОДОР
Прекаляваш! Затворете бара.
Държим връзка и не отваряйте докато не ви кажа.
Каквото има в касата го вземете и си го разделете.
Ако трябва ще ви изпратя пари по карта.
ПЕТЯ
Къде отиваш?
ТОДОР
Чуваме се.
ТОДОР хваща РОЗА за ръката, двамата излизат от бара. ПЕТЯ остава безмълвна, обръща се към МАРИАНА.
ПЕТЯ
Чуваме се?!
МАРИАНА взима розите от земята, оставя ги на бара. Взима метла и лопата, замита стъклата от пода.
ЕПИЗОД 26
ИНТ/ЕКСТ; 03:27АМ; ИЗВЪНГРАДСКИ ПЪТ; АВТОМОБИЛ
ТОДОР шофира по магистралата. РОЗА е седнала на задната седалка по средата. Той я поглежда през огледалото за задно виждане, захласнат е по красотата й, разсейва се. Колата криволичи по пътя, той се вкопчва във волана. РОЗА се усмихва небрежно. Телефонът на ТОДОР звъни, на дисплея е изписано името „ПЕТЯ“. ТОДОР вдига телефона.
ТОДОР
Кажи.
ПЕТЯ
Притеснявам се.
Къде си?
ТОДОР
Към Копривщица.
ПЕТЯ
На вилата ли отиваш?
ТОДОР
Да, докато не взема друго решение.
ПЕТЯ
Звънни ми после, моля те.
ТОДОР затваря телефона, хвърля го на съседната седалка.
ЕПИЗОД 27
ИНТ/ЕКСТ; РАНО СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА
ТОДОР спира до отдалечена къща в района на град Копривщица. РОЗА стъпва с босите си крака по асфалта. ТОДОР излиза от колата, отива до нея, вижда краката й, вдига я на ръце.
ЕПИЗОД 28
ИНТ; РАНО СУТРИН; РАНО СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; КУХНЯ
ТОДОР и РОЗА влизат в кухнята на къщата. Той светва лампата, РОЗА я изключва.
ТОДОР
Спокойно, тук си в безопастност.
ТОДОР светва с фенера на телефона си, посочва на РОЗА стол, тя сяда. ТОДОР излиза от кухнята.
След малко ТОДОР се връща с чифт търлъци, подава й ги.
ТОДОР
Обуй се, ще настинеш.
РОЗА ги взима, обува ги. ТОДОР отваря хладилника в кухнята, изважда сирене, почти замръзнал хляб и кренвирши. РОЗА е седнала на стола, смучейки безименния си пръст, наблюдавайки ТОДОР. ТОДОР спира, доближава РОЗА.
ТОДОР
Може ли?
РОЗА не реагира. ТОДОР взима ръката й, маха лепенката, тя е обилно напоена с кръвта й, която избива на повърхността на пръста.
ТОДОР
Стой така!
ТОДОР бърка по чекмеджетата, изкарва малко останал бинт, риванол и спирт. Поклаща шишето със спирт, което е празно, хвърля го в мивката, мрънкайки нещо под носа си. Отваря хладилника, вади шише с домашна ракия, сипва малко в капачката, полива пръста на РОЗА. РОЗА потреперва за секунда. ТОДОР оставя капачката на масата. Напоява бинта с малко риванол, завързва пръста й.
РОЗА взима хляба, разчупва го, започва да яде от него настървено. ТОДОР подава кренвирши към нея, тя клати отрицателно глава.
ЕПИЗОД 29
ИНТ; РАНО СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; СПАЛНЯ 1
ТОДОР е хванал РОЗА за ръка, в другата държи свещ. Влизат в стая. ТОДОР подава свещта на РОЗА, тя я хваща. ТОДОР отваря гардероб, изважда възглавница и одеало, слага ги на легло. Той взима свещта от РОЗА.
ТОДОР
Наспи се.
РОЗА тръгва към леглото, ляга, сгушва се в ембрионална поза. ТОДОР я завива, излиза от стаята.
ЕПИЗОД 30
ИНТ; РАНО СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; СПАЛНЯ 2
ТОДОР рязко се събужда в спалнята си. В леглото на ТОДОР влиза РОЗА, сгушва се в него. ТОДОР е озадачен, седи вцепенен известно време. РОЗА полага глава на рамото му. ТОДОР отмества одеялото от себе си, завива я. ТОДОР гледа в тавана, преглъща.
РОЗА изважда ръката си изпод одеялото, загръща ТОДОР с него. ТОДОР отново гледа към тавана озадачен.
ЕПИЗОД 31
ЕКСТ; НА СЛЕДВАЩИЯ ДЕН; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; ДВОР
ТОДОР е в двора, опитва се да сече дърва за огрев. РОЗА излиза от входната врата с кумат хляб в ръка, намазан със сирене и лютеница. Докато ТОДОР се опитва да разцепи дървата, тя го гледа приседнала на верандата. Замахвайки с брадва към трупче, то отскача и го удря по главата. РОЗА се смее неистово. Тя оставя кумата хляб до себе си, става, доближава ТОДОР, изтръгва брадвата от ръцете му. Слага трупчето на дръвника, посича го с един замах. Слага друго, така няколко пъти. ТОДОР е в шок.
Телефонът на ТОДОР звъни, изписано е ПЕТЯ. ТОДОР вдига телефона.
ТОДОР
Кажи?
ПЕТЯ
Как си?
ТОДОР
Давай направо!
ПЕТЯ
Тошка, трябва да отворим!
Не е ОК, разбираш ли? Едвам върнахме имиджа си.
Ще ни трябват месеци да го разработим отново.
Ако не, да продаваме бизнеса.
ТОДОР
Не съм сигурен, предвид обстоятелствата.
ПЕТЯ
А за персонала мислиш ли?
ТОДОР
Пратих ви пари, какво искаш?
ПЕТЯ
Кучета, които лаят не хапят.
Имаме СОТ, в центъра на София сме.
ТОДОР
На твоя отговорност...
Телефонът на ТОДОР изключва, пада му батерията. Той поглежда към телефона, слага го в дънките си. ТОДОР поглежда към РОЗА, която сече дърва и вижда, че по дръжката на брадвата има кръв. ТОДОР маха брадвата от ръцете й, поглежда превързания пръст на РОЗА, бинтът е напоен с кръв.
ТОДОР
Изчакай ме тук.
ТОДОР бързо влиза в къщата.
ЕПИЗОД 32
ИНТ; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; КУХНЯ
ТОДОР бърка по чекмеджетата в кухнята, взима риванол. Отваря още чекмеджета, от тях изважда салфетки. Отваря хладилника, взима домашната ракия. Напоява салфетките с нея, излиза от кухнята.
ЕПИЗОД 33
ЕКСТ; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; ДВОР
ТОДОР слага напоените салфетки върху пръста на РОЗА, свива ръката й в юмрук.
ТОДОР
Дръж така.
(поглежда я)
Разбираш ли ме като ти говоря?
РОЗА кима с глава. ТОДОР избърсва с показалец лютеницата по устните й нежно.
ТОДОР
Трябва да те заведа в болница, осъзнаваш ли го?
Това не е нормално.
РОЗА се усмихва, вдига ръката си, гали го по главата.
ТОДОР
Ако това продължава, ще те заведа на доктор.
РОЗА клати отрицателно глава, след което става от мястото си, влиза в къщата.
ЕПИЗОД 34
ИНТ; КЪСЕН СЛЕДОБЕД; СОФИЯ; БАР „КРИСТАЛ“
ПЕТЯ е в бара, опитва се да набере отново номера на ТОДОР, чува се оператор „Абонатът е изключил телефона си или се намира извън обхват.“. Зад бара е СПАСИ, мие чаши. Влиза МАРИАНА.
МАРИАНА(към СПАСИ)
Остави на мен.
СПАСИ се отдръпва от бара. МАРИАНА сваля шлифера си, оставя го на закачалка, влиза зад бара, почва да мие чаши.
ПЕТЯ(към СПАСИ)
Оправи външните барове.
СПАСИ излиза.
МАРИАНА(към ПЕТЯ)
Излъга ли ме?
ПЕТЯ
За кое?
МАРИАНА
Че Тодор ти е казал да отворим.
ПЕТЯ
Не съм те излъгала.
Говорих с него, каза, че...
МАРИАНА
Какво ти каза, кажи ми!
ПЕТЯ
Както аз преценя.
МАРИАНА спира да мие, поглежда ПЕТЯ, взима шлифера си, тръгва към изхода на заведението. В този момент влиза СПАСИ.
МАРИАНА(към СПАСИ)
Вземи си якето.
СПАСИ отива до закачалка, взима си якето, двете с МАРИАНА излизат.
ПЕТЯ оставя безмълвна, влиза зад бара. Угорчена продължава да мие чашите. Чува се глас:
ГЛАС
Късо, без захар и без мляко.
ПЕТЯ се обръща, вижда АМБЕЦА, седнал на стол пред бара. ПЕТЯ е в шок. Посяга с ръка под бара. АМБЕЦА слага пистолет върху бара с дулото към нея.
ПЕТЯ се опитва да натисне паник бутона, не го намира. В този момент от тоалетната излиза СИЛВЕСТЪР, който закопчава ципа на панталона, сяда до АМБЕЦА.
АМБЕЦА
Дай го!
СИЛВЕСТЪР бърка в дънките си, изважда паник бутона, слага го на бара.
АМБЕЦА
Пей! Ако не пееш...
ще те накарам да танцуваш.
ЕПИЗОД 35
ИНТ; ВЕЧЕР; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; ХОЛ
ТОДОР и РОЗА са пред камина, седнали са на земята, гледат огъня. Притеснен, той става, слага трупче в камината, връща се на мястото си.
РОЗА(на български)
Може ли да се облегна?
ТОДОР е в ступор, обръща се рязко към нея.
ТОДОР
Ти говориш?!
РОЗА
Даже мога и да мисля.
ТОДОР
Не исках да те обидя.
Би ли ми казала името си?
РОЗА
Роза, но без бодли.
Двамата се гледат.
РОЗА
Няма ли да ме прегърнеш?
ТОДОР я прегръща през рамо. РОЗА обляга глава на рамото му. Двамата гледат към камината. Дървата пукат пред тях.
РОЗА
С теб се чувствам сигурна.
ЕПИЗОД 36
ИНТ; СЪЩАТА ВЕЧЕР; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; ХОЛ
ТОДОР и РОЗА са заспали пред камината. ТОДОР се събужда рязко. Гледа към РОЗА. Става тихомълком от стаята, излиза от нея.
ЕПИЗОД 37
ИНТ; СЪЩАТА ВЕЧЕР; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; БАНЯ
ТОДОР светва лампата на банята, влиза в банята. Опира ръце на мивката, гледа в нея. Вдига глава към огледалото пред себе си, забелязва, че бялата му тениска е изцапана с кръв. Поглежда и вижда, че дънките му също са в кръв. Излиза бързо от банята.
ЕПИЗОД 38
ИНТ; ВЕЧЕР; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; ХОЛ
ТОДОР влиза в хола, светва лампата, кляка на колене до РОЗА. Тя рязко се събужда, сънена и по-бледа от обичайното. РОЗА вижда кръвта по дрехите му.
РОЗА
Добре ли си?
ТОДОР
Това е твоята кръв.
Не е нормално, разбираш ли?
Трябва спешно да те заведа на доктор.
РОЗА се отдръпва рязко назад.
РОЗА
Не, в никакъв случай!
Ще ме намерят. Ти не ги познаваш.
ТОДОР
С мен си в безопастност.
РОЗА
Напротив! С мен ти не си в безопастност.
Трябва да се махна оттук.
ТОДОР(рязко)
Ти разбираш ли, че губиш адски много кръв?!
Може да имаш диабет или нещо подобно...
РОЗА се отдръпва още по-назад. ТОДОР наблюдава движенията й, свежда глава надолу, преглъща. Той вдига поглед през навлажнени очи.
ТОДОР
Не исках да повиша тон.
Притеснявам се за теб, разбираш ли...
РОЗА приближава към него на колене, гледа го в очите – ту в лявото, ту в дясното и обратно. Погледът й е хем благ, хем изпълнен с натрапчиви мисли. Погалва го с ненаранената ръка през косата.
РОЗА
С мен не си в безопастност.
ТОДОР
Позволи ми да превържа пръста.
До утре ще измислим какво ще правим.
РОЗА
Без доктори, обещай ми!
ТОДОР(несигурен)
Обещавам.
ЕПИЗОД 39
ИНТ; РАННА УТРИН 05:34АМ; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; ХОЛ
ТОДОР се събужда, камината е изстинала, от устата му излиза пара. Той се изправя мъчително, излиза от стаята.
ЕПИЗОД 40
ИНТ; РАННА УТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; СПАЛНЯ 1
ТОДОР влиза в спалната, няма никой вътре.
ЕПИЗОД 41
ИНТ; РАННА УТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; КОРИДОР
ТОДОР
Роза?!
ЕПИЗОД 42
ИНТ; РАННА УТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; СПАЛНЯ 2
ТОДОР влиза в своята спалня, няма никой.
ЕПИЗОД 43
ИНТ; РАННА УТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; КОРИДОР
ТОДОР се провиква.
ТОДОР
Роза? Къде си?
ЕПИЗОД 44
ИНТ; РАННА УТРИН; КОПРИВЩИЦА; ВИЛА; КУХНЯ
ТОДОР влиза в кухнята, на масата има малък тутманик и чаша с айран. ТОДОР се усмихва, разчупва го. Забелязва, че сърцевината му е оцветена в червено. Изведнъж погледът му става сериозен.
ТОДОР
Роза! Роза!!!
ЕПИЗОД 45
ЕКСТ; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; УЛИЦИ
ТОДОР излиза от къщата. На около 50 метра от къщата е спряла DACIA-та, в която са АМБЕЦА и СИЛВЕСТЪР. СИЛВЕСТЪР е заспал на седалката до шофьорското място, АМБЕЦА го събужда. ТОДОР тича из безлюдното градче.
ТОДОР(крещи)
Роза? Роза?
ЕПИЗОД 46
ЕКСТ; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ГОРА
ТОДОР вижда пред себе си една от салфетките на РОЗА, напоена с кръв, близо между банкета и канавката на пътя. Навежда се, взима я. Вдига погледа си, пред него има възвишение и гора. ТОДОР тръгва към възвишението, водещо към гората. Подминава мъртви дънери, скупчени един връз друг. До един от тях вижда още една салфетка, напоена с кръв от пръста на РОЗА. ТОДОР изпада в паника, тръгва посока гората.
ТОДОР(крещи)
Роза?! Роза?!
Никакви доктори, обещавам ти!
До теб съм.
ТОДОР влиза в гората.
ЕПИЗОД 47
ЕКСТ; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ГОРА
ТОДОР пада на колене до дърво, разплаква се. Избърсва мъжки сълзите си, без да издава нито звук. Забелязва търлъците на РОЗА. Минава зад дървото, на колене, отива до нея. РОЗА е паднала по корем. Около ръката й се вижда напоена почва с нейната кръв. ТОДОР я обръща - тя е почти безжизнена. Той я сгушва в себе си, слага пръсти на сънната й артерия. Тя отваря очи, гледа в неговите.
РОЗА(мъчително)
Остави ме, моля те.
С мен не си в безопастност.
Остави ме...
ТОДОР я прегръща още по-силно. Сълзи текат от лицето му.
ТОДОР
Не ми казвай какво да правя.
РОЗА вдига ръката с кървящия пръст, погалва го през косата и лицето. По лицето на ТОДОР се стича кръв. Тя се отпуска безжизнено в ръцете му, издъхва.
ТОДОР(шепне)
Роза... Розичке...
Прости ми.
ТОДОР ридае в гърдите й. Повдига я от земята.
ЕПИЗОД 48
ЕКСТ; СУТРИН; КОПРИВЩИЦА; ГОРА; МЪРТВИ ДЪНЕРИ
ТОДОР държи РОЗА на ръце, излиза от гората, върви през поляна. Срещу него на около 50 метра се появяват два силуета. В последствие се открояват ясно – АМБЕЦА и СИЛВЕСТЪР. Те спират на място, ТОДОР също. АМБЕЦА гледа ТОДОР продължително с ненавист. ТОДОР коленичи, поставя РОЗА на земята. Гледайки я в лицето, изважда пръстен от джоба на дънките, слага го на кървящия й пръст. АМБЕЦА и СИЛВЕСТЪР наблюдават случащото се безмълвно. ТОДОР повдига РОЗА от земята, тръгва бавно, но решително към двамата. В последствие вдига глава, гледа право към тях. Доближава ги, носейки безжизненото тяло на РОЗА в ръцете си. АМБЕЦА слага ръка на гърдите на СИЛВЕСТЪР, отмества го встрани. ТОДОР минава между тях, продължава решително напред, носейки тялото на РОЗА в ръцете си. Двамата го наблюдават(общ план). АМБЕЦА изважда пистолета иззад гърба си, натиска спусъка, чува се изтрел. Куршумът пронизва гърба на ТОДОР, забива се в тялото на РОЗА. Клоните на всички дървета в околността се поклащат рязко в синхрон, постпенно утихват. ТОДОР пада на колене, държейки РОЗА. АМБЕЦА доближава ТОДОР, опира пистолета в тила му, чува се още един изстрел. ТОДОР пада върху тялото на РОЗА. В този момент СИЛВЕСТЪР изважда нож чекия автоматик от задния джоб на дънките си, разгъва го бързо, хваща АМБЕЦА през гърлото, наръгва го няколко пъти в гърба. АМБЕЦА се свлича на земята.
BLANK.
ЕПИЗОД 49
ЕКСТ; ДЕН; КОПРИВЩИЦА; ГОРА; ПОЛЯНАТА НА МЪРТВИТЕ ДЪНЕРИ
ОТЪМНЕНИЕ. Три месеца по-късно.
Утрин, слънчево дъждовно време. Недалеч от мъртвите дънери, две разцъфнали рози, една до друга, се поклащат от вятъра и дъжда. По тях се стичат ситни мокри капки, розите сякаш танцуват.
КРАЙ